Coop

Optimering af sign up-flowet for Coops medlemsprogram.

 

Om Coop

Coop er en af Danmarks største retail-virksomheder med mere end 1200 supermarkeder. Coop har mere end 38.000 medarbejder, der generer ca. 50 milliarder danske kroner om året.

Coop Danmark er ejet af et kooperativ bestående af deres 1,6 millioner medlemmer, hvilket sætter deres medlemsprogram i centrum for organisationen.

Foto: Sine Fiig

Billede af tilmeldningsfunktionen på Coops nye Umbraco hjemmeside

Udfordring

I 2017 har Coop ambitiøse vækstplaner for deres medlemsprogram. Deres gamle sign up funktion havde meget lave konverteringsrater. Sign up-funktionen levede ikke op til den moderne forbrugers forventninger. Der var derfor behov for en radikal revurdering, for at sikre de bedste betingelser for den planlagte medlemsvækst. Teknisk set, var sign up-funktionen ikke integreret ordentligt på resten af Coops digitale platform, hvilket resulterede i ineffektiv styring og vedligeholdelse.

Løsning

Vi samlede et blandet og agilt team bestående af Coops egne digitale afdelinger, design virksomheden Katja Therese og Krusos Umbraco team, hvor vi igangsatte en dialog på Coops præmisser. Opgaven bestod i at definere, udvikle, teste og lancere en ny sign up-funktion på bare 3 uger – men vi klarede den. Den første version gik live sidst i februar. På samme tid er størstedelen af løsningen blevet migreret ind på den centrale Umbraco platform, hvor resten af sitet bliver styret.

Resultat

Den nye og forbedret sign up funktion har for alvor givet nyt liv til hele brugeroplevelsen og designet, der fokuserer på klare konverteringssystemer og simple gennemstrømninger. Styring og vedligeholdelse har aldrig været mere effektivt, nu hvor sign up funktionen er blevet styrket på den centrale Umbraco platform.

Wanna talk?

Hvis du vil vide mere om denne løsning, så ring eller skriv gerne til os.

CEO

Telefon: +45 2810 5871

Mail: loa@kruso.dk