Holbæk Kommune

Stigende digitalisering inden for den offentlige sektor.

Om Holbæk Kommune

Den stigende digitalisering inden for den offentlige sektor har betydet, at mange kommuner har været nødt til at opgradere deres digitale platforme. Dette vil på sigt skabe en mere effektiviseret og funktionel digital indsats inden for det offentlige felt og det vil betyde en bedre kommunikation mellem de forskellige instanser.

Fotos: Holbæk Kommune

Billede af Holbæk Kommunes nye design af hjemmeside fra Kruso

Udfordring

Holbæk Kommune havde allerede fra begyndelsen besluttet, at det bagvedliggende system til deres nye website skulle være Umbraco, så de fremadrettet kunne undgå at skulle betale dyre licenser for CMS. Samtidigt var det et afgørende kriterium for kommunen at få et CMS system, hvor der var en brugervenlig backend. Dette ville gøre det lettere for redaktørerne at navigere rundt i i backendern, hvilket ville bidrage til at højne kvaliteten af indhold på websitet.

Løsning

Platformen er opbygget på en måde, så der skabes sammenhæng på tværs af hoved – og subsites på en enkel og overskuelig måde, hvilket gør, at redaktørerne på platformen kan udforme content til deres site på en effektiv, intuitiv og overskuelig måde. Den digitale platform har en brugervenlig redaktørflade, der samtidig har til formål at inspirere og ikke mindst motivere webredaktørerne til at redigere og opdatere kvalitetsindhold på deres website og gøre det som en integreret del af deres daglige arbejde. Den intuitive redaktørgrænseflade og de stærke redaktørværktøjer, som OpenPublic Web tilbyder, var også en af de primære grunde til, at Holbæk Kommune valgte OpenPublic Web.

Resultat

Holbæk Kommune har med deres nye digitale platform fået en helt ny visuel identitet og samtidig har de fået en platform, der er tilpasset et digitaliseret samfund. Websitet er tilpasset de behov som kommunen har i forhold til at lave et kommunalt website, som både medarbejdere og borgere vil få det optimale ud af, da den offentlige sektor kun bliver mere og mere digitaliseret. Webløsningen vil løbende blive videreudviklet i et tæt samarbejde i mellem Kruso og Holbæk Kommune og de andre kommuner og offentlige organisationer, der er brugere af den digitale platform.

Holbæk Kommune

Wanna talk?

Hvis du vil vide mere om denne løsning, så ring eller skriv gerne til os.

Customer Success Manager

Telefon: +45 5386 1553

Mail: marie@kruso.dk