Lakrids by Johan Bülow

Lakrids by Johan Bülow er et dansk erhvervseventyr, som høster stor succes med enorm global vækst.

Om Lakrids by Johan Bülow

Johan Bülow solgte sine første lakridser på Glastorvet i Svaneke i sommeren 2007. Året efter blev Lakrids by Johan Bülow stiftet, og siden har succesen bredt sig fra Danmark til det meste af kloden.

Johan Bülow er globalt kendt for deres high-end gourmetlakrids, der er solgt i eksklusive flagskibsbutikker, serveret i Emirates første klasses lounges og nu også er tilgængelig online på en global commerce-platform, der er udviklet af os.

Udfordring

Vækstpotentialet for Lakrids er stadig enormt selvom luksuslakridsproducenten, med produktionsfaciliteter i Hvidovre, har taget enorme skridt de seneste par år. Det digitale er i fokus hos virksomheden og spiller en central rolle i deres fremtidige brand- og vækststrategi. Det digitale er dog ikke nyt for Lakrids, men de har oplevet væsentlige udfordringer, der har modvirket hurtig og effektiv udførelse på deres tidligere e-commerce-platform. Derudover manglede platformen vigtig funktionalitet og stabilitet. Revitaliseringen af brugeroplevelsen og den tekniske replatforming af deres online shop havde et overordnet mål – at øge onlinesalget ved at skabe en commerce-platform med højest mulig konverteringsrate uden at gå på kompromis med brandoplevelsen. Kruso og Lakrids indgik deres samarbejde i maj 2018, med Kruso i rollen som Lakrids’ tillidsfulde digitale partner og rådgiver, der hjælper med at skabe og forme deres digitale commerce-strategi. Lakrids ledte efter en partner med erfaring i global e-commerce og evnen til at udføre komplekse tekniske commerce-applikationer.

Løsning

Som et samlet team satte vi os selv et meget ambitiøst mål – at lancere en helt ny og simpel platform med centrale tekniske forbedringer samt user experience-forbedringer udarbejdet i et 100 procent agilt partnerskab med Lakrids’ e-commerce-team. Alt dette på under 8 uger. Succeskriterier: 1. Skab en fleksibel, modulær og åben platform der gør yderligere udvikling, ændringer og skalering nemt og effektivt. 2. Sikre væsentlige forbedringer i forhold til respondering og teknisk performance. 3. Forbedre brugeroplevelsen. 4. Gør platformen mere intelligent ved at tilføje og forbedre centrale integrationer til Lakrids’ eksisterende commerce-data og marketing-automatiseringsværktøjer hvilket muliggør, at Lakrids kan arbejde med målrettede kampagner og personlig content i alle relevante digitale kanaler – på og hindsides commerce-platformen. Alle kriterierne er afgørende og centrale i arbejdet med øgede konverteringsrater.

Resultat

Vi gjorde det! Den planlagte MVP er netop lanceret den 6. august på fejlfri og sikker vis – og de første ordrer er begyndt at rulle ind. Det nye system er bygget på Umbraco med Ucommerce som commerce-framework til at køre shoppen og alle ERP og marketingsværktøjsintegrationer. Løsningen er hosted i Azure. Sammen med Lakridsteamet har vi skabt en fremtidig digital commerce-køreplan. Næste milesten er i slutningen af august, hvor vi lancerer platformen i 8 forskellige sprog- og landeversioner.

Lakrids by Johan Bülow

Et billede af Lakrids by Johan Bülows produkter

Wanna talk?

Hvis du vil vide mere om denne løsning, så ring eller skriv gerne til os.

Sales Director

Telefon: +45 5360 8320

Mail: oj@kruso.dk