Lejre Kommune

Lejre Kommune priotiterer samarbejde om webløsninger med andre kommuner.

I bakkerne i Lejre stod Danmarks vugge. Her har vikingesagnkongerne Skjoldungeslægten sat spor i landskabet, og man kan opleve gravhøje og jættestuer. Men Lejre Kommune er også helt med på nutidens krav til webløsninger og har valgt Krusos OpenPublic Web til sin hjemmeside. OpenPublic Web er baseret på open source-systemet, Umbraco. Ved valget af OpenPublic Web, lagde Lejre især vægt på det netværk og det udviklingsfællesskab, der er omkring løsningen. 

Billede af Lejre Kommunes nye selvbetjeningsløsning fra Kruso på forskellige digitale enheder

Udfordring

Lejre havde brug for en ny løsning for at møde de nye digitale krav, og for bedre at kunne servicere kommunens mange indbyggere. Derudover efterspurgte Lejre en ny digital samarbejdspartner til at assistere og føre kommunens ansatte gennem den digitale transformation.

Løsning

Kruso står, ved hjælp af OpenPublic CMS systemet, bag det nye Lejre.dk, der til fulde lever op til de digitale krav i den offentlige sektor. Dette betyder, at kommunen er nået i mål med at optimere deres digitale tilstedeværelse, samt at udvikle en effektiv selvbetjeningsløsning for kommunens cirka 27.000 indbyggere.

Resultat

Den forbedrede digitale tilstedeværelse betyder, at indbyggerne i kommunen nu har en selvbetjeningsplatform, der hjælper dem med et væld af forskellige opgaver. Det nye site har også medført en forbedring af kommunens eksterne kommunikation med deres borgere.

Udgangspunktet for et skift af leverandør, har ikke for Lejre Kommunes side været OpenPublic Web. Vi lagde ved valget af leverandør stor vægt på andre kommuners tilfredshed med leverandøren, og måden hvorpå leverandøren organiserede sparring og samarbejde kommunerne imellem. Et sådant samarbejde har vi kigget længe efter hos vores nuværende leverandør, og dette er hovedårsagen til skiftet.

- Sune Lund Hansen, Webmaster, Lejre Kommune

Se løsningen

Wanna talk?

Hvis du vil vide mere om denne løsning, eller der er andet, vi kan hjælpe dig med, så ring eller skriv til os.

Customer Success Manager

Phone: +45 5386 1553

Mail: marie@kruso.dk